Dags att planera!

Rätt tid att planera er marknadsföring

Mycket har ändrats sen innan pandemin. Livet och företagandet som det var i januari 2020, är inte riktigt som det är idag, september 2024. Det finns anledning att tro att vi passerat botten av lågkonjunkturen, vi är på väg upp.

Du som är förutseende tar dig nu tid med att planera framåt. Se över gamla marknadsplaner och varumärkesarbetet. Anpassa, tänk framåt och nytt! Eller, så är det ett perfekt läge för dig som inte hunnit med att jobba med sådana planer och varumärke att ta tag i det nu!

Här följer en lista med exempel på områden som förändrats under de här fyra åren:

  • Förändrad konkurrens. Flera företag har slagits ut under de här åren. Är ditt företag ett av de som med styrka, kapacitet och jävlar anamma har orkat rida ut stormarna så har ni troligen passerat den värsta tiden med olika slags panikutryckningar nu, kan andas lugnare och blicka framåt och anpassa er efter nya förutsättningar. Vad vill ni nu?
  • Strategisk positionering och differentiering. Nu när ekonomi så sakteliga börjar stabilisera sig är det ett bra tillfälle att ta en ny funderare på vad ni erbjuder och hur det skiljer sig från konkurrenterna. Varför har just ert företag klarat sig genom kriserna? Vilka är era superkrafter?
  • Digitalisering och distansarbete. Pandemin gjorde att fler tvingades distansarbeta och därmed ökade också kraven på att kunna jobba mer digitalt. Det senaste året har AI på allvar blivit en faktor att räkna med. Hur påverkar det ditt företags affärsidé? Hur påverkar det sättet ni arbetar på idag och framåt? Och hur påverkar det er framtida marknadsföring?
  • Klimat och hållbarhet. Klimatförändringarna påverkar allt fler för varje år. Hållbarhetsfrågor – ekonomi, socialt och miljö – lyfts allt högre på agendorna. Det är allt oftare ett krav att företag ska kunna redovisa sin hållbarhet för att kunderna ska vilja köpa. Har ni en plan för hur ni kommunicerar hållbarhet?

Vi, Åsa och Roine, på Stenstrominfo kan leda workshops och tillsammans med er fånga upp idéer och tankar, diskutera och sammanställa till nya planer för marknadsföring, varumärke och kommunikation.

Vi kan också vara ditt bollplank, vi har mer än 30 års erfarenhet av varumärkesarbete för en rad olika typer av verksamheter.

Samla ihop er och tänk framåt. Uppdatera era planer eller ta tag i att skapa nya tillsammans med oss!

Nu är en bra tid att jobba framåt med ditt varumärke. Hör av dig!

Dela med dina vänner