Kickstart in i sociala medier

Ogoola Karuta är en europeisk version av ett gammalt och populärt, japanskt kortspel. Spelet skulle medverka på mässan Spiel i Essen i oktober 2016. För att marknadsföra spelet redan innan mässan och få fler spelintresserade att uppmärksamma spelet skulle sociala medier användas. Utgångsläget var att det endast fanns en handfull gillare på Facebook och likaså på Twitter respektive Instagram.

Vi började med en snabbkurs/workshop om hur nätverkande i sociala medier fungerar och vilken nytta man kan ha av det. Därefter följde veckor med handgriplig coaching då Åsa via en hemlig Facebookgrupp kunde ge exakta instruktioner och följa utvecklingen.

Vi hade bara lite mer än en månad på oss, men fick ändå resultat i form av att viktiga kontakter kunde knytas innan mässan, vilket ledde till fysiska möten och tävling med en lokal, tysk Karuta-förening.

Uppdragsgivare:
Olayaselection AB
Aya och Ola Feurst
www.ogoola.se

Seldom you meet people who are truly interested and dedicated to their job like these two duos. It has been a real pleasure to work with them and I hope we can continue. Personally, I learned so much about social media from Åsa Stenström! She’s a warm hearted coach who can guide you towards the right direction. If you are willing to learn, she has a hell of a lot to give! I can really recommend her!

Aya FeurstOlayaselection ABwww.ogoola.se